Didima Camp, de volgende voltreffer.! - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu Didima Camp, de volgende voltreffer.! - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu

Didima Camp, de volgende voltreffer.!

10 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, KwaZulu

Didima Camp, de volgende voltreffer!

Onze Afrikareis gaat z'n einde naderen. Maar we blijven super actief. Vanmorgen hadden we niet zoveel haast. Om 8.30 uur ontbijt. Toch is er altijd wel iemand die vroeger uit de veren is. Maar die hoeft niet meer genoemd te worden. Na het heerlijke ontbijt zouden we een korte wandeling gaan doen. En ja heus, iedereen ging mee! We zouden een (korte) wandeling maken naar een plateau met allerlei kleine watervalletjes; Cascades. Het was daar leuk. Degenen die dit lang genoeg vonden mochten omkeren. Maar Geert had inmiddels een homogene groep geformeerd. Iedereen ging verder. Het zou nu wat steiler worden naar het uitzichtpunt waar je over het dal kon uitkijken; Look Out Rock. Geert had niet gelogen, het werd echt steil en de temperatuur liep heel hoog op. Het werd een een tocht waarbij een ieder zijn eigen tempo moest lopen. Voor de een was dit beter te doen dan voor de ander. Roel was echt super! Zou hij afhaken of ging hij door. Zijn broer Geert was zijn personal coach. Eenmaal zover gekomen wilde hij de tocht afmaken. De groep splitste hier op. Pieter en Nicolas maakten een extra uitstapje naar de Tiger Falls. Roel, Rina en Deborah gingen met Geert en Bram verder naar de beek. Hier was het goed toeven, helder bergwater. De drinkflessen werden gevuld en we fristen ons op. Bram en Geert zouden naar de waterval gaan. De andere 3 zouden rustig aan naar de bus lopen. Pieter en Nicolas zaten al te wachten op Bram en Geert. Met z'n 4'en gingen zij naar de waterval; Gudu Falls. Dit was echt de moeite waard. Veel water kwam er niet naar beneden. De droogte in Zuid Afrika laat zich gelden. Maar wat er was, gaf al een mooi tafereel. Het water komt van 50 meter naar beneden vallen. Het water waaide door de felle wind ook uit elkaar. Het werd nog mooier toen Nicolas en Pieter zich even op wilden frissen. Zij bleken echte bikkels, het water was ijskoud. Daarna ging het bergafwaarts en kwam de groep weer bij elkaar op de parkeerplaats. De tocht ging nu richting Didimacamp. Het werd lunchen bij The Tower of Pizza. En natuurlijk een koude "Windhoek Lager" Een leuk eethuisje met allerlei oude landbouwwerktuigen. Ook het eten smaakte voortreffelijk. Voorlopig waren de maagjes weer gevuld na een pittige wandeltocht en was de dorst gelest vanwege de hoge temperaturen. We stopten nog langs de kant van de weg om de zonsondergang achter Cathedral's Peak / Drakensgebergte te fotograferen. Wat een platen!! Hier kwamen we weer in een fantastisch resort. Alle huisjes doen denken aan de leefstijl van de bosjesmannen. Ik wil me in deze omgeving wel 2 dagen een bosjesman voelen. We kunnen hier de vakantie in stijl afsluiten. Alles is goed aan deze reis. Het is volop genieten van de schepping/natuur. Morgen gaan we weer naar een kloof. Het wordt een pittige klim. Geert, Nicolas, Pieter en Bram gaan mee. De rest laat deze tocht aan zich voorbij gaan. Vanavond zijn we nog ff naar de gastenruimte van het resort gegaan. Nog ff gezellig met elkaar gekeuveld over van alles en nog wat. Een spelletje DiXit werd gespeeld door de youngsters. We hebben het heel goed met elkaar.

Allemaal de Zuid-Afrikaanse "groeten" en die van de Zulu's erbij; "sale kahle".
The Big Six en de 2 gidsen Geert en Nicolas.