Van Kloof naar Thendele. - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu Van Kloof naar Thendele. - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu

Van Kloof naar Thendele.

09 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, KwaZulu

Van Kloof naar Thendele.

Vanmorgen om 5.45 was Bram uitgeslapen. "Blog-time"! In alle rust op het terras, bij een opkomend zonnetje, de verhalen van de afgelopen dagen van foto's voorzien en op de site zetten. Tussentijds genietend van het mooie uitzicht over de kloof. Dit werd gevolgd door een overheerlijk ontbijt in dit luxe B&B. Marco bleef hier achter terwijl de rest de kloof ging verkennen. Hij had last van zijn nek en was een beetje brakkig. De kloof was mooi en steil. Hier had de droogte ervoor gezorgd dat de waterval bijna droog stond. Iets wat niet vaak gebeurd is. Op het randje van de kloof werden diverse mooie foto's gemaakt. Een ding was zeker, hier moet je niet vanaf vallen.
Daarna Marco en de koffers opgepikt in het B&B. En nu op naar Thendele. Het Drakensgebergte wacht. Of zoals Bram tot afgrijzen van onze Zuid-Afrikaanse gids zei; The Dragon-mountains. Het is weer een heel ander gebied. Maar wel een gebied dat volgens Geert en Nicolas bijzonder en mooi is. We gaan het beleven. Onderweg, met ook de nodige tolroutes, is er veel te zien van echt Afrikaanse dingen, zoals liftende mensen langs de snelweg, wandelende mensen langs dezelfde wegen en hoog opgeladen pick-ups. Je staat er voor dat ze niet kantelen. Pick-ups met Zulu-mensen in de open achterbak, een soort openlucht taxi's en de vele Zulu-dorpen. Maar ook meren en een stuwdam. En natuurlijk de schitterende en uitgestrekte natuur. Onderweg stoppen voor de lunch met heerlijke forel en natuurlijk inkopen doen. Want we moeten weer 3 dagen vooruit. Daarna doemde het Drakensgebergte op. Al wat we dichter bij kwamen bleek dat Geert en Nicolas niets miszegd hadden. Wauw, wat een natuurpracht. En dat werd allemaal nog veel mooier toen we in ons resort aankwamen. Geert had een upgrade laten doen. We zaten allemaal bij elkaar in een schitterend huis. Wat een ruimte, wat een kamers en wat een natuur. En dan zeggen we nog naar niets over het uitzicht. We kijken uit over het Drakensgebergte. Het "Amphitheater" staat recht bij ons voor de deur. Ook hier gaan we het weer uithouden. Nadat de kamers verdeeld waren namen we het ervan. Heerlijk relaxen met een drankje en tijd voor de eerste foto's.
Nicolas maakte ons opmerkzaam op een brandje in de buurt van het resort. Enkele uren later deed hij dat weer. Nu was het al donker en was het een heuse brand geworden. Gelukkig voor ons draaide de wind en konden we onze noodplannen in de ijskast stoppen. Roel wilde alle baden vol laten lopen. Dan hadden we daarin kunnen liggen als het vuur zou komen. Hij heeft vast nog nooit gehoord hoe garnalen gekookt worden. Dat gebeurt ook levend in kokend water.
Maar na de brand moesten we ook nog eten. Dat werden deze avond heel eenvoudig maar lekker 3 schalen vol met kleine hapjes (" Afrikaanse tapas") in elkaar getoverd door 3 keukenprinsen; Bram, Roel en Geert.
In de tussentijd werd het programma voor dinsdag in de groep gebracht. Unaniem de lange wandeling van 8 uur naar "The Gorge". Roel blijft hier, die verzorgt de braai.
Voordat we aan dit alles toe zijn hebben we nog een slaapmutsje en wat uren slaap nodig. We mogen tot 6 uur blijven liggen.
Welterusten, The Big Six.

• 09 Oktober 2014 - 17:59

Moni Van De Wiel:

GWELDIG weer dit verhaal!!!
    We zijn erg blij dat jullie zo genieten met z'n allen!!!
    Nog 1 nachtje....en dan weer terug....bah!
    We kletsen uitgebreid na als wij ook weer thuis zijn!!!!
    Gr. Henk en xxx M oni

• 09 Oktober 2014 - 19:03

Aria:

Hee luitjes!
    Klinkt weer fantastisch allemaal, ik kan niets anders zeggen! Dit is echt de reis van je leven denk ik.
    Ook ik ben aan het aftellen, maar ik ga "slechts"naar Turkije, haha. Ook helemaal goed hoor!! We kijken er erg naar uit. Voor jullie is het andere aftellen begonnen; nog even genieten en alvast een heeele goede reis toegewenst!
    Kussssss,
    Aartje en de rest

• 10 Oktober 2014 - 08:03

Gijs En Alie:

Lieve BIG SIX

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt, en nog steeds natuurlijk. Je moet genieten tot dat je thuis bent, en heerlijk na genieten. Zijn zo benieuwd naar al de foto's het zijn er wel een paar honderd zeker ;) of zijn het er duizend? Wens jullie Gods nabijheid toe op de terug reis.

dikke kus