Op naar de Drakensbergen. - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu Op naar de Drakensbergen. - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu

Op naar de Drakensbergen.

06 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, KwaZulu

Een laatste wandeling in het Hluhluwe-park en dan de Drakensbergen.

Deze dag kende een verkeerde start voor Bram en Rina. Normaal gesproken zijn zij de eersten. Nu lagen de oudjes in het gezelschap nog lekker te knorren. Om 5.00 uur schrokken zij wakker. In a hurry waren zij klaar voor de koffie, dus geen oponthoud.
Sabelo nam ons mee op de wandeling. Het weer was al mooi op de vroege morgen. We staken de rivier over en trokken de bush door. Uitleg over planten en vogels. Ook troffen we een groep bavianen aan. Terug uit de bush werden de koffers gepakt en volgde een laatste ontbijt van Simon. Hij had zoveel lekker eten klaargemaakt dat Bram zonder enige schroom voorstelde het restant in een "body-bag" mee te nemen. De rest van de groep keek hem verbaasd aan, wat een wending in het gesprek. Maar Bram was zich van geen kwaad bewust. Toch is er wel degelijk een verschil met "doggybags". Bram is weer bij de les hoor! Dat geldt ook voor Rina. Zij heeft een groene papegaai gezien, die niet bestaat. Hier wordt nog geregeld op teruggekomen.
Natuurlijk werd er ook uitgebreid afscheid genomen van de 2 S'en. Vervolgens werd koers gezet richting Mtubatuba. Hier werd Nicolas opgepikt. Hij gaat ook met ons mee naar de Drakensbergen. Moni en Henk hadden Nicolas gebracht, dus ook met hen nog een laatste weerzien in Afrika.
Nu op naar Durban. Ff nog lunchen voordat we naar Kloof gaan. Daar wacht alweer een volgende wandeling. Onderweg werden we aangehouden. Snelheidscontrole. Staat in schril contrast met de snelheid waarmee de politie te werk gaat. Het papierwerk duurt, en duurt....... Geert reed te hard maar praatte zich eruit. Dat vonden wij niet vreemd, wij horen onze gids al 2 weken praten! En daar komt maar heel af en toe onzin uit. Waren het eerst de eucalyptus-bomen nu vervolgen we onze route tussen de suikerrietvelden door. In de buurt van Durban is alles heel veel beter. De wegen, gebouwen, fabrieken, hIer zit het geld. In de Gateway gebruikten we onze verlate lunch. Daarna op naar Kloof, Eagles View B&B. We hadden gehoord dat dit een toplocatie zou zijn. Hoog op de heuvel met uitzicht over de kloof. En dan hebben we het nog niet over de kamers gehad. Echt een schitterende locatie. Roel oppert al om hier de rest van de week te blijven, maar die "Eagle" gaat niet op. Wij vliegen morgen weer uit naar het Drakensgebergte om echte Eagles te gaan bekijken.

• 06 Oktober 2014 - 12:14

Wim Remmelzwaal:

Wat een geweldige verhalen en prachtige foto's. Heb hartelijk gelachten om de foto's van het keutelspugen. Nog heel veel plezier, groetjes vanuit het gemeentehuis, Wim.

• 06 Oktober 2014 - 15:44

Marleen Van Duijn:

hallo lieverds zie dat het jullie goed gaat, en dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Geniet er nog maar even lekker van, groetjes van uit Kattuk Binne xxx Mar

• 06 Oktober 2014 - 15:55

Fred,Henneman En Alie:

Lieve allemaal,gisteren alles overgebracht hoor Bram. Was heel mooi, zeker toen de broeders met elkaar zongen Neem mijn leven laat het Heer. Heel indrukwekkend,maar we misten 1 mannetje...onze Bram.nennhoe moet het morgenvroeg zonder jou Arina....zegt Henri hoor!
    Hij is aan het aftellen. Maarcwat las ik nou....toch verslapen? Heel erg genieten nog deze week hoor! Liefs van ons.

• 06 Oktober 2014 - 21:37

Judith :

hallo lieve familie,
    wat een spannende verhalen allemaal,en fantastische foto"s.
    Mooi om te lezen dat jullie zo genieten.
    nog heel veel plezier in het drakensgebergte en tot gauw.
    dikke kus