Het Umfolozipark - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu Het Umfolozipark - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu

Het Umfolozipark

06 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, KwaZulu

Het Umfolozipark
Om 5.00 uur was iedereen weer fris en fruitig aan de ontbijttafel. Het bekende bakje en vervolgens de bus in. Ook Pieter en Deborah. Zij hadden het gezelschap van de spin overleefd. En het was niet gelogen. Het was een flinke joekel met gemeen glinsterende ogen. Wat een bikkels hebben wij ins ons midden!
Op de drive kregen we al snel een krokodil te zien. Maar het werd ook de dag van de mooie en bijzondere vogelsoorten. Topper van de dag kregen we ook op onze vrijwel nuchtere maag. Een heel bijzondere olifant met naar het leek 5 benen. Alleen dit been was net even korter en elastisch. Hij kon zich er ook mee krabben. We zijn maar snel weer doorgegaan want de mannen in de bus hadden inmiddels een behoorlijk minderwaardigheidscomplex gekregen. De zuidkant van het park heeft weer een heel andere natuur dan het Hluhluwe-gedeelte waar wij zitten. Het is er nog grotendeels droog en dor. In Hluhluwe is het al echt lente. Alles loopt uit en wordt of is groen. Ook de dieren zijn talrijker.
Vandaag was het ook heel warm in vergelijking bij gisteren. De meeste dieren hadden al vroeg beschutting gezocht. Wel heel veel impala's gezien en we kregen ook een groep gieren in beeld die zich te goed deden aan een giraffen-karkas. Het zelfvertrouwen van de groep was weer wat opgevijzeld, wij eten netter!
Op de terugweg kregen we nog genoeg dieren voor de lens van de camera's. In het park kregen we bezoek van een kudde olifanten. Zij kwamen drinken in de poel die de Hluhluwe-rivier vormt. Een kudde met ook een heel jong olifantje. Een schitterende ervaring. Zoveel olifanten die los rondlopen en zo dicht bij je zijn. Vervolgens wat vrije uurtjes. Tijd om de blog bij te werken. Want zodra we bereik hebben moeten we weer het nodige met jullie delen.
Minder leuk was het bericht dat wij kregen uit Holland. Ons poepie, Arinda, heeft problemen met het zuurstofgehalte in het bloed en is voor de zekerheid opgenomen. We houden contact en hopen op het beste.
Simon heeft alweer vuur gemaakt en gaat met het eten aan de gang. We gaan weer Afrikaans braaien. Er staat een schaal met heerlijk gemarineerde "beef" klaar. De rest is nog een verrassing. Maar dat werd: maïskolven, salade, worst, broodjes en butternut. Jammie, jammie! Onder het eten kregen we te maken met het syndroom van Marco en Roel. Een insect landde op het shirt van Bram. Die sloeg dit beestje ter grote van een vlinder achteloos weg. Marco vloog van schrik bijna door het dak. Ook Roel had het niet wel. De verhandeling over deze enge beesten leidde tot grote hilariteit.
We hebben er een fijne laatste avond in dit park van gemaakt. Morgen rest nog een wandeling die weer begint op de schone tijd van 5.00 uur. En na het ontbijt gaan we richting de Drakensbergen. We gaan naar onze volgende bestemming; "Kloof".

• 06 Oktober 2014 - 16:01

Van Henneman:

Lieve Arina en Bram, nou ik ga jullie zo missen zeg! Iedere dag vertelt ze over jullie wat jullie meemaken. Gelukkig zie ik jullie op de foto,s. Maar over die grote spin,Marleen is hier een paar dagen en die zei....ik nooit daar naar toe. Want in Putten zitten kleine spinnen bij Marleen en dan belt ze pappa op. Ze is er zo bang voor ,dus zit hier te griezelen.we hadden met Pieter en Deborah te doen hoor! Ik zie er naar uit om jullie te zien hoor. Gauw een bakje.
    Dikke kus.....Henneman.