Bye St. Lucia, Hluhluwe-Umflozipark here we come. - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu Bye St. Lucia, Hluhluwe-Umflozipark here we come. - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu

Bye St. Lucia, Hluhluwe-Umflozipark here we come.

06 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, KwaZulu

Bye bye St. Lucia, Hluhluwe-Umflozipark here we come.

Na de geweldige braai en het afsluitende slaapmutsje hadden we allemaal een lekker nachtje achter de rug. Deze dag stond in het teken van het vertrek uit St. Lucia. Henk en Moni kwamen nog met ons ontbijten. Daarna nog ff shoppen, cadeautjes inslaan. Uitgezwaaid door H&M en onze gastvrouw Monica ging het richting het Hluhluwe-Umflozipark.
In Mtubatuba maakten we een tussenstop. Dit is in onze beleving het "Harlem" van Zuid Afrika. Het zag "zwart" van de mensen. Overal kraampjes langs de straat en kleedjes op de stoep. Maar ook een grote bende. De armoede straalt er vanaf. Hier moesten we naar de"buurtsuper". Proviand inslaan voor 3 dagen bush. In mijn beleving konden we hiermee veel langer vooruit, maar het is op safari hard werken. Ook hadden we nog ff tijd voor een overheerlijk ontbijt. Hier ontwaarde onze bioloog Geert een reuze-sprinkhaan. Hij hing aan het gaas. En mocht je Marco geloven dan boog dat gaas haast door onder zijn gewicht. Lekker beestje om in je tent te hebben.
Hierna op naar het park. Wat ons daar wachtte was fantastisch. Wat een dieren! Wat een omgeving. Op weg naar ons "Bush-camp" al drie van The Big Five gespot. Dit was nog maar het begin. Onze lodge, Muntulu Bush Lodge, wauw!! Aan de Hluhluwe rivier. Wat een omgeving, wat een rust. Hier zouden we het wel uithouden. De eerste drive door de heuvels en de bergen was schitterend. In de zon straalde de natuurpracht je tegemoet. De vergezichten waren prachtig. De Hluhluwe rivier kronkelend door het landschap en wat een dieren!!! Na deze fantastische indrukken toerden we terug naar het kamp. Hier had onze Zulu gids Sabelo het kampvuur al aangelegd en was Zulu-kok Simon (niet die van Garfunkel) al druk bezig om de "braai" klaar te maken. Rond het kampvuur deden de verhalen de ronde. Marco, Roel en Deborah zaten erbij alsof zij het heel koud hadden, maar dat was schijn. zij hadden zich goed ingepakt tegen de insecten (waar we geen last van hadden!). Geert (met wapen) en Sabelo hadden niet alleen oor voor de verhalen. Ook voor de geluiden om ons heen. We zitten hier tussen de wilde dieren. Aan het eind van de avond gingen we onder geleide van Geert naar onze huisjes. Allemaal de zaklantaarns gericht op de bush om ons heen. Beducht op ieder vreemd geluid. Eenmaal veilig in je huisje mocht je hier voordat het licht zou wordend niet meer uit. Je was nu op jezelf aangewezen. En op de insecten die hier leven. Maar daarover in een volgend verhaal meer. Nu eerst een uiltje knappen onder de klamboe. Welterusten!