Afrikaans noodweer in St. Lucia. - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu Afrikaans noodweer in St. Lucia. - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu

Afrikaans noodweer in St. Lucia.

30 September 2014 | Zuid-Afrika, KwaZulu

Afrikaans noodweer in St.Lucia.
Maandagmorgen stond de whale-watch tocht op het programma. Maar helaas, de Zuid Afrikaanse Piet Paulusma had het niet goed met ons voor. Zijn berichten voorspelden veel wind, dus dat betekent hele hoge golven op de Indische Oceaan en slecht zicht door de regen. Dat was dus geen afvaart uit Richard Bay. Maar Safari's op maat ( Geert en Freya) bewees haar naam weer eens door direct het programma aan te passen. In de middag zouden we de boottocht over Lake St. Lucia gaan maken. Dus was een ieder in de morgen vrij om te doen en laten wat zij/hij wilde. Bram ging al vroeg aan de wandel. De rest van de familie lag nog achter de gebreide broek. Daarna was het gezamenlijk ontbijten (met Henk en Moni). Rina ging hobbyen met Moni, dus shoppen, de rest bleef achter in Avalone Guesthouse met een goed boek of een cryptogram. Bram had nu de tijd voor het bijwerken van de blog. Marco had namelijk in de aanloop naar het vertrek op zijn manier door heel veel te plannen op het laatste moment zijn wachtwoord vergeten. Foetsie alle mailadressen, pleitte blog, balen! Tussen het drukke programma door heeft de senior in het gezelschap (met hulp van) een nieuwe blog gelanceerd. Dus vanaf nu kan iedereen weer mee genieten en natuurlijk reageren op de mails van " Barnie-2.waarbenje.nu". Iedereen moet zijn best doen om een dominee's-vrouw van de eerste plaats te krijgen. Reageer dus op ieder bericht!!!!!
Daarna in de middag op naar de boot. Het estuarium bij St. Lucia gaf haar schatten te zien! Voor zover je van schatten kan praten. Nijlpaarden bij de vleet. Hoeveel wil je er bij elkaar zien. Fascinerend, en dan ook nog hoe dicht kan je bij deze beesten komen. Knorrig liet de bendeleider zijn wijd gapende bek zien, met knoerten van tanden. En om alles kracht bij te zetten liet hij een scheet die het water wel heel erg roerig maakte. Een ander lieverdje in dit meer is de Nijl-krokodil. Alhoewel minder gezien blijf je wel uit de buurt. Deze lieverdjes kunnen namelijk ook opspringen uit het water. Een klas ongeïnteresseerde schoolkinderen hadden we zo ongeveer op de helft van de reis aan deze lieverdjes willen voeren. Vogels bleven bij het door hen geproduceerde aantal decibellen wel uit de buurt van de boot. Op het eind van de reis werden we overvallen door het noodweer. In de ochtend waren we al getrakteerd op een hoosbui, die zijn gelijke in Nederland niet snel vindt. Op het meer werden we weer overvallen door weer zo'n hoosbui en een heftige onweersbui.
Na een opfrisbeurtje werd er door alle Barnhoorntjes en Van de Wieltjes gegeten bij Alfredo's. Hier kende het heerlijke avondeten, terwijl het buiten weer noodweer was, een abrupt einde. Geert kreeg een inbraakalarm. De knokploeg scheurde in de stijl van Police Academie II op het plaats delict af, de woning van Geert. Alle elektriciteit was inmiddels uitgevallen in St. Lucia, dus in het donker met schijnwerpers op zoek naar dader(s). Maar het peleton kreeg niets te doen, het was het zware onweer dat het alarmsysteem ontregelt had. Alle stoere mannen dropen met de partners af en zochten na een dag met minder weer toch voldaan weer hun bedje op. Dit met de wetenschap dat om 5.00 uur de wekker zou aflopen voor een hernieuwde poging om whales te gaan spotten.
Tot horens vanuit St. Lucia waar wij ons reuze vermaken.

• 01 Oktober 2014 - 00:57

Aria:

Hee luitjes,
    Klinkt weer goed allemaal; leuk ook om ter illustratie van het blog de foto's te zien, hoewel het op zo'n manier geschreven is dat dit bijna niet nodig is ;-) . Kan wel weer zeggen "genietse" maar dat doen jullie volgens mij met volle teugen! Groetjes vanuit Valkenburg X

Liefs,
    Aria

• 01 Oktober 2014 - 09:59

Fred,Henri En Alie:

Lieve allemaal, weet je deze dominese heeft helemaal niets te doen. Want ze kan nu niet bij de Barnhoorntjes op de koffie. En zo druk dat het zwemmen ook niets wordt. Die zielige Annie toch. Maar als de aanvoeder weg is komt er niets van zwemmen. Ja,dat weet de rest nog niet ,maar Rina is onze aanvoerder zij zwemt zo snel dat we helemaal afgemat thuiskomen. Heeft ze dat aan jullie niet vertelt? Dus....als jullie dan toch naar de walvissen gaan...zul je wat beleven. Haar snorkel gaat op en je ziet ze niet meer....zo snel waterratje is het. Nou alle gekheid op een stokkie,jullie genietze hoor deze dag weer! Veel groetjes van hier. Liefs Alie

• 01 Oktober 2014 - 15:04

Gijs En Alie:

Hallo Lieve Figuren,eindelijk weer eens iets te lezen en te zien, zijn zoooooo vreselijk JALOERSSSS.
    maar zijn heel blij dat jullie zoveel mooie dingen zien en horen. heel veel liefs, en nog heel veel natuur avontuur. dikke kus

• 02 Oktober 2014 - 19:54

Hanny En Rob:

Joh, eindelijk weer zicht op de uitgebreide verslagen van een geweldige reiservaring. Wie zat er in die gebreide broek, dat iedereen daar achter wilde liggen? Inderdaad aan de foto's te zien een hele meute aan nijlpaarden zeg!

Geniet ze en wij kijken uit naar de volgende berichten.

Hanny en Rob