Tembe Elephant park here we come - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu Tembe Elephant park here we come - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Barnie-2 - WaarBenJij.nu

Tembe Elephant park here we come

27 September 2014 | Zuid-Afrika, KwaZulu

"Tembe Elephant park here we come".
Nog geen week op pad en het lijkt qua indrukken al heel veel langer. En dan moeten we in Tembe nog beginnen. De zingende en dansende dames van de huishouding en catering zorgden voor een mooie en speciale ontvangst. Het maakte bij een paar van ons de heupen na de busrit direct weer los. De koffers werden door de dames naar de luxe tenten gebracht. Eentje loopt er nu met een nekhernia rond, zij had de koffer van Pieter op haar hoofd. Wat troffen we mooie verblijven aan. Wat een service en verzorging!

Maar we kwamen hier voor de natuur en die kregen we ook hier volop. Nog maar net gestart met de gamedrive stonden we oog in oog met een olifant. Wauw, wat een mooi dier! En zo dichtbij! En die kregen we die dag nog vaker te zien. Maar ook diverse soorten bokken: impala's, koedoes, nyala's, apen, te veel om op te noemen. En dan de vogels, je werd er "tureluurs" van. Maar de toegift zat hem in het einde van de drive. Roel en Marco veerden van hun stoel omhoog: "leeuwen"! Patrick, onze gids en chauffeur, stuurde recht op deze dieren af (had hij een overeenkomst met hen om ze te voeren??????). Maar gelukkig, hij stopte op nog geen 5 meter afstand, poeh, poeh!! Wat een gevoel geeft dat, onbeschrijfelijk. Terug gekomen wachtte ons het diner, een dansvoorstelling (met een sierlijk uitgedoste "leader - springer" die in onze ogen zijn hypnotiserende blik iets te veel op Rina gericht had) en de overheerlijke Dom Pedro drankjes. Daarna weer vroeg in de veren, want om 5.00 uur weer uit het mandje. Een kort ontbijtje en de volgende ontdekkingstocht begon. Met al 4 van The Big Five op het lijstje: neushoorn, luipaard, olifant en de leeuw. Er ontbrak alleen nog de buffel. En ja hoor na 2 game drives (mét tussendoor ontbijt, lunch en de goed gevulde picknickmand van ons Geert) op deze dag konden we de buffel bijschrijven. The Big Six waren trots, natuurlijk met dank aan Geert en Patrick. Maar ook de gnoes, een krokodil en heel veel andere dieren en gevogelte werden gespot. Voldaan van de natuur smaakte het diner en het drankje daarna best. Ook nu trok het mandje ons aan. Eerst moesten de youngsters nog een bijna nachtblinde Bram het goede paadje in sturen. Maar daar bleef het niet bij, het werd een nacht om nooit te vergeten. Waarschijnlijk had een van ons een sterke geur achtergelaten bij de olifanten. Eentje had het spoor gevolgd en sloopte rond 3 uur het onder stroom staande hek van Tembe Lodge. En hij zocht de lucht bij Pieter, Deborah, maar vooral bij Roel en Marco. Waar P&D nog koel bleven, beleefde ons "horrorduo" de slechtste anderhalf uur van hun nog jonge leven. De enorme kolos had jeuk en gebruikte hun onderkomen als krabpaal. Onder het bewegen van het tenthuis door, bleven R&M in safaristijl. Beiden tijgerden vanuit hun mandje, met hun kin over de vloer naar het stenen gedeelte (haha, de wc als vesting!!). Met het angstzweet overal en met strepen in hun broek overleefden zij dit avontuur. En van dit alles kregen de senioren uit de groep niets mee (de vraag blijft of Rina toch wel wat gehoord heeft maar haar hoofd onder het kussen heeft gestopt?????).

In ieder geval hadden we om 5.00 uur een hilarisch en uitgebreid verslag bij de dagstart. Geert gaf zijn broer het alles afdoende advies om in het vervolg tegen de olifant te praten, dan willen ze wel weggaan!!!! Jullie begrijpen dat wij hier met elkaar wat aflachen. Hierna maakten we nog een drive en gingen wij daarna naar een schuilhut / uitzichtpunt bij verschillende waterpoelen. Maar je weet dat er ook een einde komt aan een fantastisch verblijf in Tembe, een verblijf met alles erop en eraan.

Nu zijn we op weg naar St. Lucia. Daar horen jullie ook weer van. Greetings from The Big Six.

• 28 September 2014 - 08:29

Illes:

Hallo ontdekkingsreizigers,

Heb met plezier en wat melancholie het verslag gelezen. Ik zie me ook weer daar zitten, eten, drinken en geweldige gamedrives maken. Gelukkig kan ik op zulucam steeds dieren zien die in Tembe naar de waterplaats komen. Veel olifanten elke dag rond 10 uur.
    Geniet lekker verder in Sant Lucia en eet smakelijk bij Braza.

groetjes aan iedereen die me daar kent.
    Illes

• 28 September 2014 - 14:09

Judith:

Hallo vakantiegangers,

Wat een belevenissen allemaal, en wat een schrijftalent.

Ik leg helemaal in een deuk!!

Ik kijk al helemaal uit naar het volgend verslag.

Dikke kus en de groetjes.

Judith

• 28 September 2014 - 14:37

Fred,Henri En Alie:

Lieve allemaal,wat een prachtig verhaal zeg en wat een belevenissen. Het meeste moeite had ik (Alie) dat vrouwen de koffers moesten dragen Foei Foei. Weet je ik laat dat altijd mannen doen he Bram. Jammer dat jullie Fred niet konden bellen,had ik hem wel eens willen zien met zo,n snuffelende olifant. Lieve groeten weer van hier

• 28 September 2014 - 19:19

Aria:

O, o wat een verhalen! We kunnen het bijna letterlijk mee beleven. Wat zal dat een bijzondere fantastische reis zijn! We hopen jullie wel heelhuids terug te zien natuurlijk, dus kijk uit voor dat overstekend wild end.

Liefs,
    Aria en de kids

• 01 Oktober 2014 - 15:23

Gijs En Alie:

Hi BIG SIX

Wat een spannende verhalen, maar lees dat jullie zoveel plezier hebben. Moeten als jullie weer thuis zijn geen avondje afspreken maar een hele week.

lieve groet dikke kus